Popodnevni program belgijskog TOP radija se svakodnevno emituje iz Los Anđelesa

Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj

Pošalji prijatelju

19. 07. 2023

Popodnevni program belgijskog TOP radija se svakodnevno emituje iz Los Anđelesa

Peter Verhoeven je jedan od najpoznatijih belgijskih voditelja i domaćin popodnevnog drive-time na stanici TOP radio. Živi u Los Anđelesu. Razgovarao je s voditeljem RedTech-a o tome kako mu sve to funkcioniše i zašto se neverovatne stvari mogu dogoditi na radiju kada rizikujete.

Reci nam kako si počeo na radiju?

Peter Verhoeven: Moje najranije sećanje na radio je sa početka 1980-ih, kada sam imao devet godina i kada sam snimao radio emisije na kasetama sa svojim najboljim prijateljem. Pričali smo viceve, čitali naše izveštaje iz škole, lažirali pozive „slušalaca“ i puštali uglavnom stare vinilne Elvisa Prislija na 45 obrtaja – to je ono što je tata mog prijatelja voleo. Imali smo jedan mikrofon i koristili smo Hi-Fi sistem njegove starije sestre za snimanje, uprkos tome što nam je izričito zabranjivala da mu se približavamo. Pravu priliku na FM radiju sam dobio kada sam imao 15 godina na lokalnoj stanici, a profesionalno sam počeo da radim sa 22 godine za najveću belgijsku nacionalnu radio stanicu VRT Radio2. Neposredno pre leta 2021. dobio sam ponudu od belgijske plesne radio stanice TOP radio da vodim i produciram popodnevni drive-time. Bio je to dobrodošao izazov - iskoristiti preko 30 godina stručnosti da pomognem manjem igraču da se rebrendira i napreduje.

Kako se uloga radio voditelja menjala tokom godina?

- Mislim da se zadatak radio voditelja nije toliko promenio - oni su i dalje prijatelji slušaocima, prilagođavaju im se na zabavan, ne previše nametljiv način. Moj cilj je da dam ljudima nešto što će ih iznenadi tako da to prenesu drugima, bilo da se radi o novoj muzici, važnoj vesti ili samo glupim trivijalnostima. Jedan od mojih najboljih komplimenata bilo bi saznanje da će slušalac nekome reći: „Hej, da li ste znali da je šest doktora progutalo neke Lego kockice zarad nauke? Upravo sam to čuo na radiju.” S druge strane, pritisak da se ostane relevantan kao ličnost u etru se mnogo promenio tokom godina. Pošto su se mediji diversifikovali zahvaljujući društvenim medijima, važno je biti prisutan na što više digitalnih platformi, a potražnja da medijske ličnosti obezbede više ličnih sadržaja je drastično porasla.

 Vaša dnevna emisija na TOP radiju od 16 do 19 časova se prenosi uživo u Belgiju ali iz L.A. Kako je do toga došlo?

- Prvi put sam posetio L.A. pre nekih 25 godina i odmah sam se zaljubio u grad i mentalitet ljudi, koji se veoma razlikuje od mentaliteta mojih sunarodnika Belgijanaca.  2014. odlučio sam da se preselim i napravim svoju emisiju. Danas, posebno nakon karantina, uobičajeno je da emiteri imaju mali studio u svojoj spavaćoj sobi, ali tada su mnoge moje kolege smatrale da je moj plan osuđen na propast pre nego što sam uopšte počeo, govorili su mi da je raditi uživo radio emisiju sa drugog kraja sveta tehnički nemoguće. Pa, emitujem iz svog kućnog studija poslednjih devet godina, i stvari su bolje nego što sam mogao da zamislim.

Kako je belgijska publika prihvatila program?

- Nikada ne znate unapred kako će lojalna publika stanice dočekati novu emisiju i potpuno novi glas. Većina ljudi čak i ne zna da sam u LA-u i misle da sam u studijima TOP radija u Gentu u Belgiji. To za nas nije prodajna tačka – to je kockanje. Mogli bi me smatrati autsajderom pošto ne živim u Belgiji; ko zna? Najvažnije je da se povežete sa slušaocima i budete saputnik nekome ko je možda u saobraćajnoj gužvi i samo želi da se vrati kući. Za sada, stvari idu odlično, i zahvalan sam na ljubavi koju mi slušaoci poklanjaju u poslednjih godinu i po dana.

Vaša emisija je porasla za 80% tržišnog udela u populaciji 18–44 u roku od godinu dana. To je izvanredno. Kako ste to postigli?

- To je sjajan timski rad sa izvršnim direktorom Piterom Hajgeom, programskim direktorom Stephanom Vanden Bergheom i sa izuzetnim istraživačkim timom koji pomaže u emisiji. Osim toga, veliki značaj ima i doslednosti, prepoznatljivost ali bez predvidljivosti i, pre svega,  iskreno povezivanje sa slušaocima - da se osećaju kao da negde pripadaju i da im pružimo nešto o čemu mogu da pričaju ili razmišljaju. Posle svakog saobraćajnog izveštaja u emisiji, slušaocima kažem: „Mislim na vas!”, i ja to stvarno mislim. Ništa nije tako frustrirajuće kao kada ste zaglavljeni u belgijskoj saobraćajnoj gužvi.

Koliko vremena ulažete u pripremu emisije i koje resurse koristite?

- Moja priprema je kompleksna. Osnova se sastoji od toga da lutam internetom u potrazi za vestima, muzikom i temama za razgovor, plus upravljam potpuno operativnim kućnim radijskim studijem, uključujući ažuriranje muzičke baze podataka i softvera, a ujedno sam i tehničar i neko ko čisti — celodnevni rad svaki dan. Ali tu je i vremenska razlika — Belgija je devet sati ispred L.A., što znači da kada se moja emisija emituje uživo u Belgiji je 16 ​​časova, a u LA-u je 7 ujutro. Dan u Belgiji je skoro prošao, pa moj istraživački tim uskače da me obavesti o događajima tog dana. Sve što treba da uradim jeste da dostignem popodnevni nivo energije u sedam ujutru!

Kakva je postavka vašeg studija i tok rada?

- Koristim OmniPlayer kao playout sistem zbog njegove jedinstvene fleksibilnosti i lakoće korišćenja. Studio TOP radija u Belgiji koristi drugačiji softver, uglavnom zbog devet zasebnih lokalnih izdanja koja su usmerena na različite predajnike, DAB+ i onlajn kanale sa određenim reklamnim pauzama. Koristim deljenje ekrana da u potpunosti kontrolišem taj sistem i šaljem GPO startne impulse za reklamne pauze. Takođe, nedavno sam ažurirao svoj kućni studio na Dante AoIP podešavanje, šaljući sav svoj zvuk preko mreže. Za to mi je trebalo više od dva meseca, pošto sam morao da menjam sve kablove deo po deo, održavajući studio operativnim za moju svakodnevnu emisiju. Slično kao što su inženjeri u potpunosti zamenili most Golden Gate u San Francisku - deo po deo dok je još bio u upotrebi. Osećao sam se kao da je ovo moj Golden Gate most.  Kodek Telos Z/IP One šalje signal u Belgiju. Kašnjenje je minimalno i gotovo neprimetno u razgovoru sa nekim preko Atlantika. Čak smo radili i nekoliko emisija sa ko-voditeljem u Belgiji, udaljenoj nekih 8.980 kilometara. Slušaoci su bili ubeđeni da smo u istom studiju. Za video, koristim Blackmagic Design Constellation ATEM koji se prebacuje između pet studijskih kamera i hrani OBS softver za strimovanje u Belgiju.

Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili tokom ovog projekta?

- Pretpostavljam da je to bilo suočavanje sa skepticima i ubeđivanje ljudi da JESTE moguće. To je jedan od razloga zašto sam se odselio iz Belgije — celog života sam se suočavao sa ljudima koji mi govore da stvari nisu moguće i da treba da budem zadovoljan. Zbog toga se često ismevaju mnogi Belgijanci koji pokušavaju nove stvari i ne uspeju iz prve. Ovde, preko bare, mentalitet je sasvim drugačiji. U L.A.-u vas ljudi ne osuđuju što pokušavate nove stvari i razmišljate van okvira. Ako u početku ne uspete, ustanete, obrišite prašinu i počnete ispočetka.

Šta radio stanice treba da rade da privuku slušaoce generacije Z uz toliko opcija za zabavu?

- Radio stanice ne treba da brinu samo o generaciji Z – i moja generacija menja način slušanja. Poslednjih 20 godina, menadžment radija je igrao na sigurno, preuzimajući što je moguće manje rizika i pridržavajući se smernica koje su funkcionisale u prošlosti. Ovo je stvorilo neku vrstu „zamora uha“ — predvidljivost za slušaoce i gubitak kreativnosti za radio stvaraoce. Zato uvek čujete istu vrstu muzike i događaja u eteru. Došlo je vreme da radio to odbaci i rizikuje. Stanice se diversifikuju kroz svoje onlajn kanale, ali uglavnom sa muzičkim rešenjima ili podkastima. Bilo bi osvežavajuće čuti (ili videti) neke odvažne stvari. Donesite neke nove buntovne ideje ili pokušajte nešto što nikada ranije niste radili.

Kako vidite evoluciju radijskog studija tokom godina?

 - Nadam se da će radio postati manje egocentričan u sigurnosti svog opstanka i postati hrabriji, inovativniji i buntovniji u svojoj kreativnosti. To bi u početku moglo dovesti do pada komercijalnog uspeha, ali to se već dešava. Ne verujem da je radio mrtav, ali mora brzo da se ponovo osmisli. Uzbudljivo je videti mogućnosti na različitim društvenim platformama da se uradi više od jednostavnog promovisanja radio brenda – da se u potpunosti prihvate kao novi način komuniciranja odličnog sadržaja i zabave slušalaca. Verujem da će radijski studio evoluirati iz te ideje — više neće biti centralizovana platforma samo za audio sa kamerama koje prikazuju dosadne voditelje, već potpuno funkcionalan alat za povezivanje svih i donošenje inovativnog audio-vizuelnog sadržaja na način koji nikada ranije nije viđen . Danas je moguće izmisliti aplikaciju za vođenje radio i TV emisije uživo sa plaže u Kostariki samo sa telefonom ili tabletom. To je ono što želim da radim!

 

(Izvor: https://www.redtech.pro/topradios-drive-show-airs-daily-from-l-a/)